Název: Name: | Bloch MB.210 Bn.5 | Bloch MB.210 Bn.5 |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.210 Bn.5 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie DD.MM.1937-DD.MM.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 254 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.11.1934 (MB.210-01) 10.12.1935 (MB.210 Bn.5 No.1) | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5990 kg | 13206 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9500 kg | 20944 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10200 kg | 22487 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,81 m | 74ft 10,02in |
Délka: Length: | 18,90 m | 62ft 0,09in |
Výška: Height: | 6,70 m | 21ft 11,77in |
Plocha křídla: Wing Area: | 72,00 m2 | 775 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 132 kg/m2 | 27.04 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14Kirs/Kjrs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) při 2 400 ot/min, bojový výkon 691 kW (940 k) v h= 2 600 m a nominální výkon 566 kW (770 k) nebo Gnome-Rhône 14N 10/11 o výkonu 669 kW/910 k - od 30. kusu | Gnome-Rhône 14Kirs/Kjrs Mistral Major ourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 838 hp at 2,400 rpm for take-off, combat power 927 hp at 8,530 ft and nominal power output 760 hp at optimum level or Gnome-Rhône 14N 10/11, power 898 hp - from 30th machine |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 334 km/h v 4000 m | 207.5 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v ? m | 149 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12 min do 4000 m | 12 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | 32480 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1690 km | 1050.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pobyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm (800 nábojů) ve střelišti na přídi, hřbetě a pod trupem 1600 kg pum | 3x flexibile MAC 1934 cal. 7,5 mm machine gun in the nose, dorsal and ventral turret (800 rpg each) 3527 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav: Bloch M.B.210 BN5, Letadla 39-45, Letectví + kosmonautika 9/2011, s. 46-47 Danel, Raymond; Cuny, Jean. L'Aviation Francaise de Bombardement et de Renseignement (1918/1940), Docavia 12. Editiions Lariviere, Paris 1980. http://fr.wikipedia.org/wiki/Bloch_MB.210 www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb210.html www.dassault-aviation.com |